DenumireCod Poștal
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Restructurăm infrastructura
din Sectorul 1, stradă cu stradă

Filtrare rapidă după:

743Analiză Prioritizare 179Proiectare 57În Consiliul Local 0Autorizare construire 11Execuție 35Modernizate

Strada VăliugSector 1 Situație modernizate

Etapele parcurse

Analiză Prioritizare
Proiectare
În Consiliul Local
Execuție
Modernizate
Etapele parcurse Executie
Etapa în curs Modernizate
Modificare status -
Cod Poștal 13986
Vezi harta mărită

ISTORICactualizări

Etapa de modernizare, finalul lucrărilor de reabilitare și modernizare, implică următorii pași:

  • convocarea comisiei de recepție la finalizarea lucrărilor;
  • urmărirea comportării în timp a lucrărilor executate;
  • convocarea comisiei de recepție finală.

În cazul în care observați că pe una din străzile modernizate au apărut fisuri în asfalt sau diverse probleme ce țin de lucrările executate vă adresăm rugămintea să ne trimiteți fotografii cu starea în care se află aceasta și pentru a le analiza și a lua măsuri în consecință.

Fotografii încărcate la actualizare

WhatsApp-Image-2024-02-23-at-10.11.42-1-Photoroom.jpeg WhatsApp-Image-2024-02-23-at-10.11.42-5-Photoroom.jpeg WhatsApp-Image-2024-02-23-at-10.11.43-Photoroom.jpeg WhatsApp-Image-2024-02-23-at-10.11.42-3-Photoroom.jpeg WhatsApp-Image-2024-02-23-at-10.11.42-6-Photoroom.jpeg WhatsApp-Image-2024-02-23-at-10.11.42-Photoroom.jpeg

După aprobarea în Consiliul Local al proiectului de asfaltare/modernizare/reabilitare, înainte de demararea propriu-zisă a lucrărilor, urmează o nouă etapă birocratică, pentru obținerea unor avize și autorizații:

  • se dă ordinul de începere pentru realizarea Documentației Tehnice pentru obținerea Autorizației de Construire;
  • se eliberează Autorizația de Construire în baza documentației tehnice și a avizelor obținute;
  • se dă ordinul de începere pentru Proiectul Tehnic și a Detaliilor de Execuție;
  • se aprobă Proiectul Tehnic și Detaliile de Execuție de către comisia tehnico-economică.
  • Etapa de execuție, momentul în care încep efectiv lucrările în teren, implică următorii pași:
    se plătesc taxele către Inspectoratul de Stat în Construcții;
  • se emite ordinul de începere pentru execuție lucrări și se predă amplasamentul către firma care realizează lucrările;
  • se realizează fundația părții carosabile și trotuarului;
  • se toarnă straturile asfaltice pe partea carosabilă și trotuar;
  • sunt realizate marcajele și indicatoarele.

Fotografii încărcate la actualizare

Stada-Valiug.jpeg WhatsApp-Image-2023-12-05-at-10.57.55-1.jpeg WhatsApp-Image-2023-12-05-at-10.57.55-2.jpeg WhatsApp-Image-2023-12-05-at-10.57.57-4.jpeg

După aprobarea în Consiliul Local al proiectului de asfaltare/modernizare/reabilitare, înainte de demararea propriu-zisă a lucrărilor, urmează o nouă etapă birocratică, pentru obținerea unor avize și autorizații:

  • se dă ordinul de începere pentru realizarea Documentației Tehnice pentru obținerea Autorizației de Construire;
  • se eliberează Autorizația de Construire în baza documentației tehnice și a avizelor obținute;
  • se dă ordinul de începere pentru Proiectul Tehnic și a Detaliilor de Execuție;
  • se aprobă Proiectul Tehnic și Detaliile de Execuție de către comisia tehnico-economică.

În funcție de soluțiile propuse de specialiștii care au realizat expertiza tehnică, se vor realiza reparații curente sau reabilitare/modernizare.

În cazul lucrărilor de modernizare care necesită intervenții complexe- inclusiv realizarea de lucrări pentru introducerea rețelelor de apă/canal se realizează un proiect de Hotărâre de Consiliu Local, care este introdus pe ordinea de zi a Consiliului Local Sector 1.

Pentru ca un proiect să poată fi supus votului consilierilor locali, specialiștii Direcției de Investiții trebuie să elaboreze mai multe documente:

  • să întocmească referatul de aprobare și să îl transmită către Serviciul Tehnică Legislativă, Secretariat și Arhivă;
  • să realizeze Raportul de specialitate și să îl transmită către Serviciul Tehnică Legislativă, Secretariat și Arhivă;
  • să realizeze Proiectul de hotărâre și să îl transmită către Serviciul Tehnică Legislativă, Secretariat și Arhivă;
  • să realizeze Anexa 1 „opis documentație tehnică” și să o transmită către Serviciul Tehnică Legislativă, Secretariat și Arhivă;
  • să scaneze documentația tehnică și să o transmită către Serviciul Tehnică Legislativă, Secretariat și Arhivă;
  • să realizeze Anexa 2 „Indicatorii tehnico-economici” și să o transmită către Serviciul Tehnică Legislativă, Secretariat și Arhivă.

Și în cazul în care se decide doar repararea și reabilitarea arterei, fără a se face lucrări de profunzime, demararea lucrărilor ajunge tot pe masa consilierilor locali. Motivul: cheltuielile cu aceste lucrări trebuie prevăzute în bugetul Sectorului 1 pe anul în curs sau într-una din rectificările bugetare care sunt supuse, la rândul lor, dezbaterii și aprobării Consiliului Local.

În această fază, sunt demarate mai multe etape legale, extrem de birocratice și de lungă durată.

Întreaga procedură poate dura între 2 luni și 1 an, în funcție de complexitatea realității din teren:

  • se emite ordinul de începere a proiectării;
  • se realizează cadastrarea;
  • se realizează Nota Conceptuală;
  • se realizează Tema de Proiectare;
  • se realizează un studiu geologic;
  • se realizează ridicarea topografică;
  • se depun actele pentru emiterea certificatului de urbanism;
  • se realizează Expertiza Tehnică;
  • se obțin avizele de la companiile de utilități- apă, canalizare, electricitate, cablu, IT etc.;
  • se obține aviz de la Primăria Municipiului București pentru coordonarea lucrărilor împreună cu Comisia de Circulație și Brigada Rutieră;
  • este elaborată documentația de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI);
  • este aprobată documentația de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) de către Comisia Tehnico-Economică.

Modernizarea tuturor străzilor se face după criterii bine stabilite, prioritare fiind arterele de pământ și cele care nu au mai fost asfaltate de peste 10 ani.

În anul 2022, a fost semnat un acord cadru în baza căruia administrația locală urmează să efectueze reparații, să reabiliteze și să modernizeze aproximativ 1.000 de străzi aflate în administrarea Primăriei Sectorului 1. Vorbim de cel mai amplu program de reabilitare a infrastructurii rutiere din istoria Sectorului 1.

Pentru că suntem o administrație transparentă și consultativă, vrem să aflăm opinia dumneavoastră. În cazul în care considerați că strada pe care locuiți trebuie să fie reabilitată cu prioritate, vă adresăm rugămintea să ne trimiteți fotografii cu starea în care se află aceasta și pentru a le analiza și stabili planul de intervenție.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Dimnesiunea maxima acceptata a fisierului este: 256 Mo. Se pot încarca urmatoarele tipuri de fișiere: image. Link-urile către YouTube, AFacebook, Twitter si alte servicii incluse in mesaje vor fi incluse in afisare automat (dupa moderare). Drop files here

Sari la conținut