DenumireCod Poștal
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Restructurăm infrastructura
din Sectorul 1, stradă cu stradă

Filtrare rapidă după:

743Analiză Prioritizare 179Proiectare 57În Consiliul Local 0Autorizare construire 11Execuție 35Modernizate

Strada Inginer Dumitru ZosimaSector 1 Situație executie

Etapele parcurse

Analiză Prioritizare
Proiectare
În Consiliul Local
Execuție
Modernizate
Etapele parcurse Autorizare construire
Etapa în curs Executie
Modificare status -
Cod Poștal 011534, 011535, 011536, 011537, 011538, 011539
Vezi harta mărită

ISTORICactualizări

După aprobarea în Consiliul Local al proiectului de asfaltare/modernizare/reabilitare, înainte de demararea propriu-zisă a lucrărilor, urmează o nouă etapă birocratică, pentru obținerea unor avize și autorizații:

  • se dă ordinul de începere pentru realizarea Documentației Tehnice pentru obținerea Autorizației de Construire;
  • se eliberează Autorizația de Construire în baza documentației tehnice și a avizelor obținute;
  • se dă ordinul de începere pentru Proiectul Tehnic și a Detaliilor de Execuție;
  • se aprobă Proiectul Tehnic și Detaliile de Execuție de către comisia tehnico-economică.
  • Etapa de execuție, momentul în care încep efectiv lucrările în teren, implică următorii pași:
    se plătesc taxele către Inspectoratul de Stat în Construcții;
  • se emite ordinul de începere pentru execuție lucrări și se predă amplasamentul către firma care realizează lucrările;
  • se realizează fundația părții carosabile și trotuarului;
  • se toarnă straturile asfaltice pe partea carosabilă și trotuar;
  • sunt realizate marcajele și indicatoarele.

Fotografii încărcate la actualizare

WhatsApp-Image-2024-02-22-at-15.56.56-3.jpeg WhatsApp-Image-2024-02-22-at-15.56.56.jpeg WhatsApp-Image-2024-02-22-at-15.56.56-1.jpeg WhatsApp-Image-2024-02-22-at-15.56.57-1.jpeg WhatsApp-Image-2024-02-22-at-15.56.56-5.jpeg WhatsApp-Image-2023-12-08-at-11.25.50-1.jpeg WhatsApp-Image-2023-12-08-at-10.43.18.jpeg WhatsApp-Image-2023-12-08-at-11.25.50-3.jpeg WhatsApp-Image-2023-12-08-at-11.25.50-2.jpeg WhatsApp-Image-2023-12-08-at-11.25.50.jpeg

După aprobarea în Consiliul Local al proiectului de asfaltare/modernizare/reabilitare, înainte de demararea propriu-zisă a lucrărilor, urmează o nouă etapă birocratică, pentru obținerea unor avize și autorizații:

  • se dă ordinul de începere pentru realizarea Documentației Tehnice pentru obținerea Autorizației de Construire;
  • se eliberează Autorizația de Construire în baza documentației tehnice și a avizelor obținute;
  • se dă ordinul de începere pentru Proiectul Tehnic și a Detaliilor de Execuție;
  • se aprobă Proiectul Tehnic și Detaliile de Execuție de către comisia tehnico-economică.

În funcție de soluțiile propuse de specialiștii care au realizat expertiza tehnică, se vor realiza reparații curente sau reabilitare/modernizare.

În cazul lucrărilor de modernizare care necesită intervenții complexe- inclusiv realizarea de lucrări pentru introducerea rețelelor de apă/canal se realizează un proiect de Hotărâre de Consiliu Local, care este introdus pe ordinea de zi a Consiliului Local Sector 1.

Pentru ca un proiect să poată fi supus votului consilierilor locali, specialiștii Direcției de Investiții trebuie să elaboreze mai multe documente:

  • să întocmească referatul de aprobare și să îl transmită către Serviciul Tehnică Legislativă, Secretariat și Arhivă;
  • să realizeze Raportul de specialitate și să îl transmită către Serviciul Tehnică Legislativă, Secretariat și Arhivă;
  • să realizeze Proiectul de hotărâre și să îl transmită către Serviciul Tehnică Legislativă, Secretariat și Arhivă;
  • să realizeze Anexa 1 „opis documentație tehnică” și să o transmită către Serviciul Tehnică Legislativă, Secretariat și Arhivă;
  • să scaneze documentația tehnică și să o transmită către Serviciul Tehnică Legislativă, Secretariat și Arhivă;
  • să realizeze Anexa 2 „Indicatorii tehnico-economici” și să o transmită către Serviciul Tehnică Legislativă, Secretariat și Arhivă.

Și în cazul în care se decide doar repararea și reabilitarea arterei, fără a se face lucrări de profunzime, demararea lucrărilor ajunge tot pe masa consilierilor locali. Motivul: cheltuielile cu aceste lucrări trebuie prevăzute în bugetul Sectorului 1 pe anul în curs sau într-una din rectificările bugetare care sunt supuse, la rândul lor, dezbaterii și aprobării Consiliului Local.

În această fază, sunt demarate mai multe etape legale, extrem de birocratice și de lungă durată.

Întreaga procedură poate dura între 2 luni și 1 an, în funcție de complexitatea realității din teren:

  • se emite ordinul de începere a proiectării;
  • se realizează cadastrarea;
  • se realizează Nota Conceptuală;
  • se realizează Tema de Proiectare;
  • se realizează un studiu geologic;
  • se realizează ridicarea topografică;
  • se depun actele pentru emiterea certificatului de urbanism;
  • se realizează Expertiza Tehnică;
  • se obțin avizele de la companiile de utilități- apă, canalizare, electricitate, cablu, IT etc.;
  • se obține aviz de la Primăria Municipiului București pentru coordonarea lucrărilor împreună cu Comisia de Circulație și Brigada Rutieră;
  • este elaborată documentația de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI);
  • este aprobată documentația de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) de către Comisia Tehnico-Economică.

Modernizarea tuturor străzilor se face după criterii bine stabilite, prioritare fiind arterele de pământ și cele care nu au mai fost asfaltate de peste 10 ani.

În anul 2022, a fost semnat un acord cadru în baza căruia administrația locală urmează să efectueze reparații, să reabiliteze și să modernizeze aproximativ 1.000 de străzi aflate în administrarea Primăriei Sectorului 1. Vorbim de cel mai amplu program de reabilitare a infrastructurii rutiere din istoria Sectorului 1.

Pentru că suntem o administrație transparentă și consultativă, vrem să aflăm opinia dumneavoastră. În cazul în care considerați că strada pe care locuiți trebuie să fie reabilitată cu prioritate, vă adresăm rugămintea să ne trimiteți fotografii cu starea în care se află aceasta și pentru a le analiza și stabili planul de intervenție.

3 răspunsuri la “Inginer Dumitru Zosima”

  1. Onoiu Mihai Ioa spune:

    Buna ziua,

    Locuiesc pe strada Dumitru Zosima iar lucraile sunt sistate din luna decembrie 2023!!!! Fata de fotografiile incarcate care sunt de la finalul lunii noiembrie nu ati mai avansat nimic iar constructorul a plecat dupa aceasta strada. Cand aveti de gand sa finalizati lucrarile? Este o bataie de joc la adresa platitorilor de taxe din sector modul in care ati abordat aceste investitii in sistemul rutier.

  2. Anghel Daniel spune:

    O strada modernizata inseamna pe care s a rezolvat, in primul rand, problema utilitatilor…conducte de apa, canalizare apa menajera, canalizare pluviala, cabluri de curent si comunicatii ingropate, stalpi folositi doar la iluminat, nu stalpi de beton care ocupa 30 de cm din trotuare…locuri de parcare marcate, eventual locuri de parcare de resedinta(in alte sectoare se poate, in sectorul nostru este interzis)…abia dupa aceea se schimba bordurile si se asfalteaza…la noi se face doar o schimbare de borduri si o asfaltare, ba, in unele locuri, se distruge baza de pamant batatorit de 80-100 de ani de utilizare si se inlocuieste cu un amestec de nisip si ciment(stabilizat) care se va crapa la primul camion mai solid care va trece…se asfalteaza, chiar daca Apa Nova da avertizari ca intr un an sau doi strada respectiva intra in reparatie…stau si ma intreb cum poti vota o astfel de oportunitate, cand stii ca munca si banii vor fi distrusi in maxim 2 ani? sau…vin alegerile, trebuie sa miroasa a asfalt? Si, poate, ar fi bine sa fie consultati si locatarii strazii referitor la oportunitatea cheltuirii banului public, pana la urma prin votul lor unii au ajuns in pozitiile pe care le ocupa acum…

  3. Anghel Daniel spune:

    O strada modernizata inseamna pe care s a rezolvat, in primul rand, problema utilitatilor…conducte de apa, canalizare apa menajera, canalizare pluviala, cabluri de curent si comunicatii ingropate, stalpi folositi doar la iluminat, nu stalpi de beton care ocupa 30 de cm din trotuare…locuri de parcare marcate, eventual locuri de parcare de resedinta(in alte sectoare se poate, in sectorul nostru este interzis)…abia dupa aceea se schimba bordurile si se asfalteaza…la noi se face doar o schimbare de borduri si o asfaltare, ba, in unele locuri, se distruge baza de pamant batatorit de 80-100 de ani de utilizare si se inlocuieste cu un amestec de nisip si ciment(stabilizat) care se va crapa la primul camion mai solid care va trece…se asfalteaza, chiar daca Apa Nova da avertizari ca intr un an sau doi strada respectiva intra in reparatie…stau si ma intreb cum poti vota o astfel de oportunitate, cand stii ca munca si banii vor fi distrusi in maxim 2 ani? sau…vin alegerile, trebuie sa miroasa a asfalt?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Dimnesiunea maxima acceptata a fisierului este: 256 Mo. Se pot încarca urmatoarele tipuri de fișiere: image. Link-urile către YouTube, AFacebook, Twitter si alte servicii incluse in mesaje vor fi incluse in afisare automat (dupa moderare). Drop files here

Sari la conținut